zondag 28 juli 2013

Star-star... ik zie haar al waggelen over de camping.

Toen ik de Ottobre 3/2013 in mijn handen kreeg wist ik zeker dat het pakje Star-star het eerste zou zijn wat ik daaruit zou maken. Dat mislukte.... Eerst werden een aantal andere modelletjes genaaid, maar nu is de star-star toch af.

Ik werkte voor het eerst (of 1x eerder maar die telt niet) met elastisch paspelband om af te werken bij de hals etc. en dat is toch een stuk makkelijker dan biesjes maken met tricot en ik vind het nog hartstikke mooi ook! Ik ben fan.




Patroon: Star-Star Ottobre 3/2013
Stof: MissTiggr
Paspelband: Chellebel

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi en goede tip met die paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ze! Maar vraagje: stik je de paspel aan zoals je dat normaal doet en dan op zijn plaats vouwen en nog eens doorstikken? Of is er een andere manier om paspel te gebruiken bij het afwerken van de halslijn?

    Hopelijk versta je wat ik bedoel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de paspel aan gestikt zoals jij dat schrijft maar tegelijkertijd rek je hem helemaal uit, zoals bij boordstof.

      Verwijderen
  3. Tot welke maat gaat dat patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen